Asiakaskysely antoi Lempäälän palveluille hyvät arvosanat
Lempäälän kunta järjesti syksyllä 2019 avoimen kyselyn koskien kunnan palveluita ja asiakaspalvelua. Vastauksista saatiin tärkeää tietoa kehittämisen tueksi. Arvioitaessa tyytyväisyyttä Lempäälän kunnan palveluihin, yli 63 prosenttia vastaajista oli niihin tyytyväisiä. Lisäksi jopa 16,3 prosenttia antoi parhaan arvosanan.
Kyselyyn vastanneet arvostivat eniten kunnan palveluissa palvelun laatua, nopeutta ja henkilökohtaisuutta. Kuntalaiset toivoivat palveluita tarjottavan ennakoivasti erityisesti terveyteen, koulutukseen sekä varhaiskasvatukseen liittyvissä asioissa. Ennakoivilla palveluilla tarkoitetaan esimerkiksi terveyden osalta liikuntaan aktivoimista, minkä avulla voidaan ylläpitää terveyttä ja välttää terveyshaittoja on ennalta.
Lempäälän kunnan tuore palvelumestari Anni Määttä kommentoi kyselyn tuloksia seuraavasti:
”On hienoa aloittaa työ tältä pohjalta, kun jo nyt kuntalaiset kokevat saamansa palvelun hyväksi ja jopa erittäin hyväksi. Kyselyssä nousi esiin, että kuntalaiset etsivät tietoa palveluista kunnan nettisivuilta ja sosiaalisen median kanavista. Näissä kanavissa olevan tiedon pitää jatkossakin vastata etsijän tarpeisiin, sillä uskon jo tällä hetkellä runsaiden kävijämäärien entisestään vielä kasvavan. Myös palvelujen ennakoivuudesta ja laadusta pitää jatkossa pitää kiinni ja parantaa sitä entisestään. Tähän olemmekin laajalla asiantuntijajoukolla suunnittelemassa asiakasta entistä paremmin palvelevia muotoja Lempäälä-talossa.”
Taustaa
- Asiakaskysely oli avoinna kunnan internetsivuilla ja sitä markkinoitiin sosiaalisen median kanavien kautta.
- Kyselyyn pystyi vastaamaan myös kirjaston palvelutiskin läheisyydessä ja sen puitteissa jalkauduttiin yleisötapahtumiin ja Ideaparkiin.
- Kyselyyn vastasi kaikkiaan runsaat 260 vastaajaa.
- Vastaajista reilut 60% oli naisia ja lähes 30% 36–50 -vuotiaita.
Lisätietoja
palvelumestari Anni Määttä, 040 133 7915, anni.maatta@lempaala.fi