Lempäälä-talon Palvelukäytävällä on palkittua positiivisuutta
Lempäälän palvelupisteessä eletään jännittäviä aikoja.
Palvelupiste toimii tällä hetkellä tutulla paikallaan Tampereentie 8:ssa ennen muuttoa Lempäälä-taloon Palvelukäytävälle.
Palvelupisteellä häärivät iloiset Emmi Ikonen ja Terhi Koiranen, jotka tapaavat päivittäin kymmenittäin ihmisiä palvelupisteen ja valtiollisen asiointipisteen puitteissa.
– Innolla odotetaan, kuuluu yhdestä suusta, kun kysellään kaksikolta tunnelmia Lempäälä-talosta ja Palvelukäytävästä.
Toiminnan naiset ovat molemmat ottaneet osaa Palvelukäytävän arjen käytäntöjen miettimiseen.
– Palvelemme entiseen joustavaan tapaan jatkossakin. Uusia teknisiä ratkaisuja palveluiden käyttöön varmasti tulee, mutta niiden oppimisessa autetaan kyllä. Yhdessä opitaan, Emmi lupaa.
Emmi ja Terhi ovat molemmat aloittaneet palvelupisteellä tämän vuoden puolella.
Emmi on alanvaihtaja ja siirtyi pisteelle Lempäälän kunnan varhaiskasvatuksen puolelta.
– Olen viihtynyt erinomaisesti. Työ on monipuolista ja sopivan haastavaa ja tämä tuo päiviin hyvän tekemisen meiningin. On ollut ilo saada olla esihenkilömme Annin kanssa yhdessä kehittelemässä uutta ja vähän erilaista palvelukonseptia. Päämääränämme on saada toimivat ja helposti tavoitetavat palvelut kaikille kuntalaisille.
Terhi puolestaan löysi paikkansa palvelupisteeseen kunnan työllistämispalvelun kautta. Hänellä on aikaisempaa työuraa takana yli 30 vuotta Postin palveluksessa. Ja onpa mainittava, että Terhi on valittu myös Lempäälän positiivisimmaksi 2008!
– Olen viihtynyt hyvin. Kunnassamme on mukava työyhteisö, joka on ottanut minut hyvin vastaan ja olen myös huomannut, että on mahtavaa oppia uusia asioita. Minulla on se etu työssäni, että olen itse asunut kunnassa jo melkein 40 vuotta ja pitkästä työurasta Postissa on myös hyötyä, kun tuntee kuntaa ja kuntalaisia entuudestaan, Terhi hymyilee.
Asiakaspalvelutiimiin kuuluvat myös Antti Ulvinen ja Mari Kivikko.
Palvelukäytävän toimintojen suunnittelusta on vastannut palvelumestari Anni Määttä ja työ jatkuu edelleen.
– Palvelukäytävän työstäminen on ollut todella mielenkiintoista ja iso osa työnkuvaani, tammikuussa työnsä aloittanut Määttä kertoo.
Määttä johtaa myös kunnan asiakaspalvelua ja antaa tunnustusta tiimilleen.
– Ilman heidän ammattitaitoaan olisi itselleni mennyt sormi suuhun monesti. Meillä kaikki saavat loistaa omilla vahvuusalueillaan.
Määtän työtehtäviin kuuluu myös Lempäälä-talon asiakaskokemusprojektin vetäminen.
– Odotamme innolla asiakasapalautteita, kun pääsemme aloittamaan Palvelukäytävän toiminnan.